EKONOMİHaber Girişi : 13 Ocak 2018 15:35

E-ticaret 2021'de 4.5 trilyon $ olacak

E-ticaret 2021'de 4.5 trilyon $ olacak
Küresel e-ticaret sektörü her yıl geleneksel perakende sektörünü yüzde 1 oranında azaltıyor.

KPMG, Perakende Sektörel Bakış 2018 raporunu açıkladı. Rapora göre dünyada perakende satış hacmi 25 trilyon dolara dayandı.

Müşteri talep ve davranışlarına göre yol alan sektör, çok kanallı satış uygulamalarıyla satış ve karlılığı artırmaya odaklandı. Online alışveriş ve mobil alışveriş, geleneksel alışverişten sürekli pay alıyor. Elde ettiği “büyük veri”yi yönetmenin perakende sektörü için hayati önemde olduğunu belirten KPMG Türkiye Perakende Sektör Lideri Fikret Çetinkaya, “Müşterisini anlayan, tedarik zincirini doğru yöneten, teknolojinin fırsatlarını öngören kısacası start-up gibi düşünen perakendeciler büyümeye devam edecek” diyor.

 -Dünya çapında e-ticaret dahil perakende satışlarının, 2017 yıl sonunda 25 trilyon dolara yaklaştığı hesaplanıyor. E-ticaret sektörü her yıl, geleneksel perakende sektöründen yaklaşık yüzde 1 oranında azaltıyor.

 -Perakende e-ticaret satışları 2017 sonunda dünya çapında yaklaşık 2.4 trilyon doları buldu. Bu oran toplam perakende satışlarının yüzde 10,1’ini oluşturuyor. Küresel e-ticaretin toplam perakende satışları içerisindeki payı 2011’de yüzde 3,6 ve 2016’da yüzde 8,7’ydi.

 -Küresel e-ticaret satışlarının 2021 yılına kadar yıllık ortalama yüzde 16 artması ve 4.5 trilyon dolara çıkması bekleniyor.

 -E-ticaretin en başarılı ülkesi Çin’de, 2020 yılına gelindiğinde dünya e-ticaret hacminin yüzde 60’ını oluşturması bekleniyor. ABD’de ise ABD toplam e-ticaret satışlarının yüzde 79’unu yapan en büyük 25 firmanın 18’i, geleneksel perakendecilerden oluşuyor.

 

Etiketler : e-ticaret
Yorum Yaz
  • UYARI: Konuyla ilgisi bulunmayan, hakaret içeren cümleler veya imalar, inançlara saldırı, şiddete teşvik yorumları onaylanmamaktadır.