Küresel e-ticaret sektörü her yıl geleneksel perakende sektörünü yüzde 1 oranında azaltıyor.
KPMG, Perakende Sektörel Bakış 2018 raporunu açıkladı. Rapora göre dünyada perakende satış hacmi 25 trilyon dolara dayandı.
Müşteri talep ve davranışlarına göre yol alan sektör, çok kanallı satış uygulamalarıyla satış ve karlılığı artırmaya odaklandı. Online alışveriş ve mobil alışveriş, geleneksel alışverişten sürekli pay alıyor. Elde ettiği büyük veriyi yönetmenin perakende sektörü için hayati önemde olduğunu belirten KPMG Türkiye Perakende Sektör Lideri Fikret Çetinkaya, Müşterisini anlayan, tedarik zincirini doğru yöneten, teknolojinin fırsatlarını öngören kısacası start-up gibi düşünen perakendeciler büyümeye devam edecek diyor.
-Dünya çapında e-ticaret dahil perakende satışlarının, 2017 yıl sonunda 25 trilyon dolara yaklaştığı hesaplanıyor. E-ticaret sektörü her yıl, geleneksel perakende sektöründen yaklaşık yüzde 1 oranında azaltıyor.
-Perakende e-ticaret satışları 2017 sonunda dünya çapında yaklaşık 2.4 trilyon doları buldu. Bu oran toplam perakende satışlarının yüzde 10,1ini oluşturuyor. Küresel e-ticaretin toplam perakende satışları içerisindeki payı 2011de yüzde 3,6 ve 2016da yüzde 8,7ydi.
-Küresel e-ticaret satışlarının 2021 yılına kadar yıllık ortalama yüzde 16 artması ve 4.5 trilyon dolara çıkması bekleniyor.
-E-ticaretin en başarılı ülkesi Çinde, 2020 yılına gelindiğinde dünya e-ticaret hacminin yüzde 60ını oluşturması bekleniyor. ABDde ise ABD toplam e-ticaret satışlarının yüzde 79unu yapan en büyük 25 firmanın 18i, geleneksel perakendecilerden oluşuyor.