Ipsos, yeni tip Koronavirüs (Covid-19) tedirginliğinin tüketimde yarattığı tabloyu ortaya koydu
Ipsos, yeni tip Koronavirüs (Covid-19) tedirginliğinin tüketimde yarattığı tabloyu ortaya koydu.
Aylık Ipsos Hane Tüketim Paneli verilerine göre, stoklamada kolonya, sirke, makarna ve bakliyat öne çıktı.
Haftalarca ,aylarca evlerinden çıkamayabileceklerini düşünen tüketici hem hijyen ürün, hem de yiyecek stokuna yöneldi.
Toplam alışveriş büyümesinin 4'te 1'i makarnadan kaynaklı
Sağlık Bakanlığının "Türkiyede Koronavirüs görülmüştür" açıklamasını yaptığı 10 Mart sonrası hane halkı alışveriş davranışlarında belirgin değişimler gözlendi. Eve kapanma, öncesinde özellikle 11, 16 ve 17 Mart tarihleri arasında tüketici makarna alımına yüklendi.
Okulların tatil olması ve Evde Kal Türkiye söylemlerinin yayılması ile birlikte özellikle 16-17 Mart tarihlerinde satın alımdaki hareketlilik arttı.